Εγκλουβή – Καθάρια Ράχη (Α4)

Η  πεζοπορική διαδρομή ξεκινάει  από την εκκλησία  των Αγίων  Δημητρίου, Γεωργίου και Χαραλάμπους , που βρίσκεται 20 μέτρα μετά την κεντρική πλατεία του χωριού. Εκεί , υπάρχει κίτρινη πινακίδα με πληροφορίες για το συγκεκριμένο μονοπάτι.

Δεξιά στο κατηφορικό , πέτρινο καλντερίμι  ο πεζοπόρος ξεκινάει την πορεία του. Τα σημάδια τον συνοδεύουν μέσα στο χωριό. Στο κάτω μέρος του χωριού υπάρχει διακλάδωση με το μονοπάτι  Α5 , όπου ο πεζοπόρος επιλέγει αριστερή πορεία. Κινούμενος σε ασφάλτινο δρόμο για 100 μ. περίπου και αφού περάσει  γεφύρι  χειμάρρου , αρχίζει να ανεβαίνει σε μονοπάτι που παλιά χρησιμοποιούνταν για μεταφορά με άλογα των σιτηρών σε  2 μύλους που υπάρχουν στην κορυφή του λόφου. Ύστερα από μια ανηφορική πορεία μέσα σε δάσος από πουρνάρια και κυπαρίσσια  φτάνει σε δύο μύλους με εντυπωσιακή θέα  προς Νυδρί, Σκάρους, Πλατύστομα, Προφήτη Ηλία, Εγκλουβή αλλά και το βουνό της Ελάτης.

Η πορεία από εκεί είναι δεξιά , όπως  δείχνει και η πινακίδα σε χωματόδρομο περίπου 300 μέτρων .Στο τέλος του χωματόδρομου, ο πεζοπόρος θα συναντήσει  δρόμο ασφάλτινο, όπου το βελάκι  τον κατευθύνει αριστερά. Ακολουθώντας τον ασφάλτινο δρόμο για 200 μ. περίπου , θα στρίψει δεξιά πάνω στη διασταύρωση με ἐνα χωματόδρομο. Από εκεί τα  βελάκια και με ανηφορική πορεία θα τον οδηγήσουν σε ένα αμπέλι , όπου  και θα στρίψει αριστερά. Από εκεί και πάνω μπαίνει σε ανηφορικό, στενό  μονοπάτι , το οποίο κινείται στον αυχένα της Ελάτης.

Πινακίδες και σημάδια τον ανεβάζουν  στις πλαγιές της Ελάτης, όπου η θέα γίνεται όλο και πιο εντυπωσιακή. Μόλις  φτάσει στα υψίπεδα της Ελάτης και με ΝΑ πορεία βλέπει στο βάθος την Καθάρια Ράχη, μια γυμνή κορυφή που τείνει προς τον ουρανό. Το μονοπάτι άλλοτε ομαλό και άλλοτε  ανάμεσα σε πέτρες κατευθύνει τον πεζοπόρο στον τερματισμό, όπου υπάρχει και η ενδεικτική πινακίδα τερματισμού. Από εκεί η θέα  είναι ανεπανάληπτη.

Ο πεζοπόρος βρίσκεται σε υψόμετρο 1089μ., «στο μπαλκόνι της Λευκάδας» καθώς  βλέπει τους δύο φάρους του νησιού (στο κάστρο της πόλης και στο Λευκάτα), όλη την ανατολική πλευρά του νησιού(λες και βρίσκεται σε αεροπλάνο) και το μάτι του χάνεται δυτικά στο Ιόνιο, νοτιοδυτικά στα υπόλοιπα Επτάνησα,   ανατολικά στην Αιτωλοακαρνανία και βόρεια στην Ήπειρο.